2021. augusztus 04., szerda 13:16

Kirándulásokon építette közösségét a püspökladányi egyházközség

A püspökladányi egyházközség 2018-ban a Magyar Falu Program (MFP) keretében Báránd településre pályázatot nyújtott be közösség építése céljából. A közel ötmillió forint elnyert összeget 40-40 fős, öt alkalommal történt kirándulás megszervezésére, lebonyolítására fordították. Az alábbiakban Kiss Zsolt Attila, a püspökladányi egyházközség plébánosa beszámolóját olvashatjuk.

Az első utunk Budapestre vezetett, itt a Pál-völgyi barlangban a barlangászás rejtelmeibe kóstolhattunk, voltak kik a könnyebb utat, és voltak akik a nehezebb terepet választották. A közösség a fáradtságos út után éhségét csillapította egy ételbárban, ahol a japán konyha ízeivel ismerkedtünk. A nap lezárásaként a Csodák Palotájában érdekes fizikai jelenségeknek lehettünk szemtanúi és az interaktív tudományos játéktér és szórakoztató központban gazdag élményben részesültünk.

A következő alkalommal Bogácson töltöttünk el néhány napot a helyi plébánia diákszállóján. Innen kirándultunk Egerbe, Felsőtárkányba, Noszvajra, a helyi strandra, és természetesen minden nap részt vettünk szentmisén, valamint különböző közösségi játékokkal, csapatversenyekkel töltöttük el a közös időnket.

A harmadik program során a nyíregyházi Kisvakond-táborban töltöttünk el néhány napot. Ellátogattunk az Aquarius Élményfürdőbe, ami meghatározó élményt jelentett a résztvevőinknek. Örömmel próbálgattuk a sokféle medencét, csúszdákat, majd vendéglátásunkról helyben gondoskodtak nagyon bőségesen. A gyerekek élvezték a vonatozást – hiszen általában inkább autóval közlekednek –, próbálgatták a hangszereket, kacsát etettek, esténként az ott vendégeskedő csoporttal ismerkedtek, és nagyon sokat játszottunk együtt.

A Barlangvarázs táborba is eljutottunk a projekt során. Erre a programra inkább házaspárokat vagy házasságra készülőket vártunk, ahol esténként a hangsúlyosabb kérdések is terítékre kerültek. Nagyon jó esték voltak, a Dixit nevű játék lapjaival a múltban, jelenben, jövőben kutattunk. Finom reggelivel, ebéddel a Verba-tanya konyhája lepett meg minket, emellett állatkerti látogatás, strandolás és számos más érdekes program várt még bennünket. Hazafelé tartva a vasútállomásról egyből a bárándi Nagyboldogasszony-templom búcsújára mentünk. Fáradtan, de mégis örömökkel telten tudtunk hálát adni ezért a szép időért, sok kedvességért. Küzdelmekkel teli életünkben kiemelkedőek tudnak lenni azok a pillanatok, ahol közelebb emelkedhetünk fáradt lelkünkkel az örök Istenhez!

Végül ötödik programként az Aquarius Élményfürdőt látogattuk meg, amely bár csak néhány óráig tartott, de annál nagyobb élményekkel gazdagított bennünket. A nap fő kérdése ez volt: „Mi a jó az életben?”

A programsorozat végére egy nagyon jól összeszokott csapattá szerveződött a közösség, tagjai jól megismerték egymást, s az eddig kialakult barátságok még nagyobb mélységet nyertek.

Úgy hiszem, ez a MFP pályázat nagyon jó hatással volt az egyházközség életére.

Az egyházközség oldalán a kirándulásokról készült videókat is megtekinthetjük. http://www.puspokladanyplebania.hu/4-999-998-huf/